poniedziałek, 30 listopada 2015

Haft krzyżykowy

Dziś podzielę się z wami pięknem haftu krzyżykowego.

Jeśli nie macie pojęcia co to takiego to już objaśniam.

Haft krzyżykowy 
jak sama nazwa mówi haftowanie na płótnie krzyżykami,
 wydaje się całkiem proste i takie to właśnie jest.

Czasami wymaga to dużej cierpliwości i bywa pracochłonne przy większych rozmiarach płótna.

Skorzystałam z pomocy internetu aby pokazać wam jak prawidłowo wyszywać krzyżyki.


Moja przygoda z haftem krzyżykowym zaczęła się bardzo dawno.

Piękno tego haftu ukazują nam stosowane kolory którymi wyszywamy krzyżyki, 
im więcej różnych kolorów jesteśmy w stanie uzyskać lepsze efekty.

Wzory można tworzyć samemu, są również programy za pomocą których zdjęcia możemy przerobić na wzory do haftowania.
Podaję taką przykładowy link do zobrazowania tego:
http://www.haftix.pl/

Na rynku jest wiele rozmaitych wzorów do odwzorowania na płótnie samemu czy też gotowe nadruki które można wyszywać.

Są chwilę że mnie samą dziwi jak z tylu  różnych kolorów może powstać piękny obraz. 



Łabędź

Jak widać poniżej krzyżyk za krzyżykiem a powstaję piękny widok który cieszy oko.



Wkrótce dodam więcej prac wykonanych tą metodą :)


Tak wyglądały przygotowania do wyszywania kolejnego obrazka tych samych wymiarów co powyżej


wyszywanie nadal trwa...
:)

czekam na efekt końcowy

Dziś podzielę się kolejną wyszywaną wręcz słodką perełką :)
Ostatnio zbliża się czas Pierwszej Komunii Świętej więc pomyślałam że to świetny moment na wyszywaną kartkę/pamiątkę komunijną.
 Przy pierwszym spotkaniu spodobała mi się kanwa koloru różowego.
Kartka wersja dla dziewczynki wygląda następująco

Pierwsze krzyżyki i widać już efekty.

Tak prezentuje się w całej okazałości


Przewidziana jest także wersja dla chłopca w odcieniach niebieskich.




A tak tutaj zareklamuje pewien sklep internetowy który jest mega :)
http://www.coricamo.com/
Ma tam wiele przeróżnych słodkości do wyszywania i nie tylko.
Ostatnio właśnie tam wygrałam pewien zestaw z którym obecnie pracuje

Tak wygląda 1 z 6 części kolorowej rozety :)


Rozeta nadal w trakcie wyszywania.


Kostka przeznaczenia

(The Pick of Destiny)
małe nawiązanie do musicalu rockowego



Efekt końcowy zbliżony do powyższego na którym się wzorowałam.




Metryczki dla dzieci

Ostatnio zrobiło się o nich głośno. 
Wygląda to następująco "metryczka" występująca w przeróżnej formie zawiera dane takie jak imię, datę, godzinę wagę czy wzrost dziecka.
 Najczęściej są to dane które są zamieszczone tylko w książeczce zdrowia dziecka.

Ja wykonałam taką metryczkę korzystając z danych brata.
Jest to dobry pomysł na prezent dla rodziców nowo narodzonego dziecka, chrztu czy też urodzin.

Wszystko wykonane zostało ręcznie, a potrzebne do tego było:
kanwa
wstążki (satynowa i szyfonowa )
mulina ( użyłam dwóch odcieni )
materiał
igła
nożyczki

Pierwsze kroki 

Na kanwie rysujemy obrys chmurki.




Tak wyglądał wycięty już obrys chmurki.




Efekty końcowe dodam po skończeniu wyszywania

:)

Wyszywanie dobiegło końca


zdjęcie w przybliżeniu pokazuje jak w rzeczywistości wyglądają wyszywane napisy


Wszystko w całości oddaje efekt lepszy niż się spodziewałam jak na pierwszą wykonaną taką metryczkę. 
Więcej zdjęć umieszczę wraz z dokładniejszym opisem jeszcze dziś 
:) 











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz