sobota, 25 czerwca 2016

Zawieszka lawendowa

Lavandula

Lawenda w moim rodzinnym ogrodzie
:)


urocze pole lawendowe (zaczerpnięte z internetu)




Kiedyś nie cierpiałam wręcz zapachu kwiatów lawendy, może dlatego ze wcześniej nie miałam z nią większej styczności.
Był to nowy zapach dla mnie.

Obecnie jest to zapach który kojarzy mi się z latem, wakacjami i przepięknym kolorem kwiatów.


Zastosowanie jej jest ogromne np. kosmetyki czy perfumy. 
Działa pobudzająco i uspokajająco więc poleca się trzymanie jej w pokojach, sypialniach.
Podczas zmęczenia zapach pobudza nas do aktywności umysłowej.
Liście lawendy można dodawać do potraw, działa ona bardzo dobrze na wszelkie problemy układu trawiennego.
Zastosowań jej jest bardzo wiele.
Wszelkie olejki zapachowe z lawendy mają działanie odprężające, łagodzące bóle, właściwości bakteriobójcze.

Moim małym projektem z lawendą w roli głównej była zawieszka.

Zawieszka ręcznie szyta którą wypełniłam suszonymi kwiatami lawendy jest czymś co dodaje tej odpowiedniej nuty zapachowej w  mieszkaniu.




Tak wyglądało suszenie


Po etapie suszenia pozostało nam przygotowanie tak zwanej sakiewki do wypełnienia.
Taką sakiewkę możemy kupić już gotową.

Wykonałam dwie wersję.
Pierwsza z nich to kupna sakiewka wypełniona kwiatami suszonej lawendy.

Druga zajęła mi troszkę więcej czasu.
Szablon serca narysowałam na materiale ( dwie sztuki).
Odpowiednio wycięte zaczęłam zszywać na lewej stronie, z jednej strony zostawiłam kawałek do zszycia.
Po przewróceniu serduszka na prawą stronę napełniłam je suszonymi kwiatami lawendy i zszyłam całość do końca.

Potem zostaje nam tylko ozdobienie czym tylko nam się marzy, wstążki koronki, kokardki itd.

Mamy już zawieszkę lawendową którą możemy zawiesić w samochodzie, mieszkaniu czy szafie.
:)

Po za zawieszką lawendową w sezonie wakacji 2016 zrobiłam olejek i nalewkę z lawendą w roli głównej.
:)
wkrótce pojawią się przepisy i zdjęcia

Olejek lawendowy
Do wykonania domowego olejku lawendowego potrzebujemy:
olej który wykorzystujemy w domu do smażenia lub oliwa z oliwek
świeże lub suszone kwiaty
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz