wtorek, 29 marca 2016

Haft koralikowy

Haft koralikowy
Słyszałam kiedyś o nim lecz nie koniecznie przypadł mi do serca.
Jednym z haftów ktory sobie upodobałam był to haft krzyżykowy czy matematyczny.
Ostatnio pomyślałam sobie "dlaczego nie spróbować innej techniki wyszywania?"
tak to się zaczęło.

Więcej coś o hafcie więc tak standardowo potrzebujemy jakąś tkaninę może to być jakiś materiał, kanwa.
Co jeszcze jest nam potrzebne??
Haft koralikowy = haftowanie koralikami

Potrzebne będą nam jeszcze koraliki różne kolorowe, w jednym kolorze lub kilku, małe duże jakie tylko nam się podobają.
Niezbędnymi narzędziami będzie również igła z muliną czy inną grubszą nicią.

Technika tego haftu jest prosta przewlekamy igłę z nitką może być zakończona supełkiem ale nie koniecznie nakładamy koralika i przewlekamy igłę znów w tylnią stronę naszego materiału.

Całkiem dobrze mogą tutaj się sprawdzić wzory haftu krzyżykowego które możemy wyszywać koralikami w odpowiednich kolorach.

Metoda w miarę czasochłonna lecz uzyskujemy ciekawe efekty.

Jako przedsmak mojej pierwszej pracy tą techniką udostępniam zdjęcie początkowe...

Więcej zdjęć ukazujących efekt końcowy pojawi się w najbliższym czasie
:)


Tak wygląda w efekcie już końcowym moja pierwsza praca haftowana koralikami.
Jak dla mnie efekt zadowalający lecz jeden kolor koralików nie jest w stanie w pełni wyrazić tego czego oczekuje . 
:P
Kolor koralików różni się od tego powyżej ( zdjęcie robione w ciągu dnia i wieczorem).
Teraz pozostało tylko oprawianie a o nim pojawią się również informacje.

Jak oprawiać??
...


W niedalekim czasie pojawią się efekty kolejnego haftu tym razem w wielu odcieniach różnych kolorów.
:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz